Invitasjon studietur til Nye Deichman – utsatt

(utsatt grunnet koronasituasjonen) NBF TRØNDELAG INVITERER TIL STUDIEBESØK TIL NYE DEICHMAN I BJØRVIKA M.M. 20. – 21. APRIL 2020. Endelig blir det en studietur! Lenge siden sist! Turen arrangeres i samarbeid med Fylkesbiblioteket og alle medlemmer av NBF er velkommen til å følge hele eller deler av programmet. Fritt valg her! Opplegget er også Fylkesbibliotekets … Fortsett å lese Invitasjon studietur til Nye Deichman – utsatt

Innkalling til årsmøte i NBF Trøndelag

Tid og sted: Onsdag 4. mars 2020 klokka 18.00 på Steinkjer bibliotek. Det serveres kaffe og noe å bite i. Saker som ønskes behandlet på årsmøtet, må sendes innen 15. februar til e-postadresse: nbftrondelag@gmail.com Påmeldingsfrist til årsmøtet: 1. mars. (til e-postadressen over) Saksliste: Åpning, konstituering av årsmøtet. Godkjenning av innkalling og saksliste Årsmelding for 2019 (deles ut … Fortsett å lese Innkalling til årsmøte i NBF Trøndelag

Bibliotekmøtet i Haugesund – stipend

I forbindelse med Bibliotekmøtet i Haugesund den 18. – 20. mars 2020 (https://bibliotekmote.no/) lyser NBF Trøndelag ut et stipend a kr 5000,- for personlige medlemmer. Søknadsfristen er 24.januar 2020 og søknad sendes til: nbftrondelag@gmail.com

Studietur til Nye Deichman – stipend

I samarbeid med Fylkesbiblioteket arrangerer NBF Trøndelag studietur til Nye Deichman i Bjørvika den 20. og 21.april 2020. Det vil også bli mulighet til å besøke Nasjonalbiblioteket, Stortingsbiblioteket m.fl. Omvisninga på Deichman blir 20.april. Opplegget er Fylkesbibliotekets møte for biblioteksjefene, men omvisningene er for alle personlige medlemmer av NBF. Den enkelte deltaker ordner med reise … Fortsett å lese Studietur til Nye Deichman – stipend

Hei alle medlemmer i NBF Trøndelag! 5.januar kommer Edvard Hoem til nye Heim kommune på forfatterbesøk NBF Trøndelag støtter arrangementet, og tilbyr derfor 20 av sine personlige medlemmer gratis inngang! Per i dag ser det ut til at det passer fint med busstilbudet Trondheim-Kyrksæterøra-Trondheim: Buss 310 fra Trondheim S. kl.14.40, og retur fra Kyrksæterøra kl.18.55 … Fortsett å lese Edvard Hoem til nye Heim kommune – 20 gratisbilletter for personlige medlemmer i NBF Trøndelag!

Bibliotekprisen i Trøndelag

Ann Helen Bergsland Mørk fikk lørdag 2. november overrakt Bibliotekprisen for stort engasjement og kreativitet i jobben som barne- og ungdomsbibliotekar i Skaun🌺 På facebooksiden «Kreativt bibliotek» har hun i flere år vært en av de største bidragsyterne, – her deler hun alle opplegg og gode idéer med resten av biblioteknorge👍 Vi gratulerer🎉🎈🎊Overrekkelsen av prisen … Fortsett å lese Bibliotekprisen i Trøndelag

Medlemsmøte i Skaun onsdag 27.11.2019 kl 18.00

Lørdag 2.november åpna Skaun folkebibliotek sitt nye bibliotek i Bautaen kulturhus sammen med ungdomsskolen, kulturskolen og storstue. Biblioteksjef Elin Berge vil vise oss huset og orientere om veien fram til målet og tanker om drifta framover (samarbeid, fellesområder og meråpent). NBF Trøndelag spanderer varm mat som vil være Chili con carne, både med og uten … Fortsett å lese Medlemsmøte i Skaun onsdag 27.11.2019 kl 18.00